ChristenUnie-SGP fractie brengt werkbezoek aan Just a Break

Just a Break werkbezoek (06-10-2017)vrijdag 13 oktober 2017 21:02

De ChristenUnie-SGP fractie heeft vrijdag 6 oktober jl. een werkbezoek gebracht aan jongerencentrum Just a Break. Dit jeugdhonk is in het voorjaar van 2014 van start gegaan in Zoetermeer.

Just a Break is gericht op tieners van 11 tot 16 jaar uit heel Zoetermeer. Zij kunnen hier elke schooldag tussen 14.00 en 17.00 uur bij elkaar komen en ontspannen. Er zijn spelletjes, iets te eten en te drinken en spelcomputers om te gamen. Het jeugdhonk wordt gerund door vrijwilligers van verschillende kerken, zoals de Pinkstergemeente Morgenstond, Godsgemeente Ezechiël en de Baptistengemeente Zoetermeer. Er zijn twee begeleiders aanwezig voor een praatje, bemoediging en gezelligheid. Ook geven zij 2 á 3 keer per week huiswerkbegeleiding.

Just a Break is gevestigd aan de Eerste Stationsstraat 97 in Zoetermeer. Het is een initiatief van een aantal mensen uit Zoetermeer die merken dat jongeren het soms best moeilijk kunnen hebben. Just a Break heeft partner-ondersteuning van Youth for Christ Nederland.

Fractievoorzitter André Bos vond het een inspirerend bezoek. “ChristenUnie-SGP-raadslid Klaas Schra heeft vier jaar geleden een belangrijke bijdrage geleverd om de opening met steun van de gemeente Zoetermeer en in het bijzonder toenmalig wethouder Mariette van Leeuwen mogelijk te maken. Inmiddels zijn er vrijwilligers actief uit onder andere zes verschillende kerken. Ook een blinde jongen en een vluchteling uit Eritrea leveren hun aandeel. Just a Break heeft zich ontwikkeld tot een onmisbare schakel in de wijk Dorp in Zoetermeer en verdient daarvoor ook erkenning”, aldus André Bos.

Just a Break is doorlopend op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Interesse? Bekijk hun openstaande vrijwilligersvacatures op https://www.justabreak.nl/index.php/wie-we-zijn/vacatures

Archief > 2017 > oktober