Lijsttrekker André Bos bezoekt het wijkrestaurant in woonzorgcentrum Albrandswaard

Bezoek André Bos aan Albrandswaard - 1 (21-02-2018)dinsdag 27 februari 2018 19:39

Lijsttrekker André Bos heeft een bezoek gebracht aan het Eetcafé Meerzicht in het woonzorgcentrum Albrandswaard. Eetcafé Meerzicht is een sociaal wijkrestaurant en is onderdeel van de Huiskamer van Meerzicht.

Het wijkrestaurant is een ontmoetingsplek voor bewoners van het aangrenzend wooncomplex. De doelgroep van het wijkrestaurant bestaat uit ouderen, onder wie mensen die niet meer zelfstandig kunnen koken of een maaltijd kunnen opwarmen. De wijkrestaurants hebben een belangrijke ontmoetingsfunctie en dienen daarbij ook als middel in de bestrijding van eenzaamheid. Naast het wijkrestaurant in Meerzicht is er ook een wijkrestaurant gevestigd in de wijk De Leyens aan de Gondelkade 33.

In de keuken van het wijkrestaurant werken veel vrijwilligers. Zij helpen de gasten, zij vermaken de gasten en zij organiseren diverse thema-avonden. De meeste vrijwilligers doen dit al langer dan 10 jaar. Daar hebben wij grote waardering voor. André Bos heeft hen namens de ChristenUnie-SGP bedankt voor hun waardevolle werk.

Archief > 2018 > februari