Kandidaat-raadslid Arco Weening brengt bezoek aan Hospice Zoetermeer

Foto werkbezoek Arco Weening aan Hospice Zoetermeer (22-02-2018)maandag 26 februari 2018 19:44

Arco Weening, onze nummer 2 op de kieslijst, heeft donderdag 22 februari een bezoek gebracht aan het Hospice Zoetermeer. Dit in het kader van de #SamenWaardevol campagne voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Hij had daar een ontmoeting met de bestuursleden mevrouw Hillen (voorzitter) en de heer Brasser (penningmeester) van Stichting Hospice Groep Zoetermeer.

Het Hospice Zoetermeer is een gastvrij huis waar mensen die ongeneeslijk ziek zijn kunnen verblijven in de laatste fase van hun leven. Wanneer thuis verzorgd worden niet (meer) mogelijk is kan het hospice door de huiselijke sfeer een goed alternatief zijn om de laatste tijd door te brengen. De sfeer in het hospice doet denken aan thuis, vandaar dat ook de naam BijnaThuisHuis gebruikt wordt. De zorg en aandacht voor de mensen, lijken op de zorg die men thuis van familie en vrienden ontvangt.

Naast lichamelijke zorg is er in het hospice aandacht voor sociale, spirituele of levensbeschouwelijke behoeften van de bewoner. Er is alle tijd, ruimte en aandacht om het leven ten volle te beleven- ook in deze fase- en daarnaast is er ook ruimte om gevoelens rondom ziek zijn en sterven te delen.

Er is in Zoetermeer een hospice aan de Vaartdreef 141 met slechts drie bedden. Gelukkig is er momenteel in de Schoolstraat een tweede hospice met buurtzorgpension in aanbouw. In de nieuwbouw krijgt het hospice zes kamers op de begane grond en het buurtzorgpension achttien kamers op de eerste verdieping met in totaal 24 bedden. De opening van deze nieuwe voorziening staat gepland voor komend voorjaar.

Arco Weening heeft tijdens zijn bezoek aan het Hospice Zoetermeer geconstateerd dat de uitbreiding aan de Schoolstraat in het Dorp in een grote behoefte voorziet. Wij zien de hospices als een onmisbare schakel in de zorg in Zoetermeer en ondersteunen dan ook van harte het goede werk dat door de hospices aan de Vaartdreef en straks aan de Schoolstraat plaatsvindt.

Archief > 2018 > februari